-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51750 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

داستان خواب معروف عزيز مصر چه بود و يوسف چگونه آنرا تعبير كرد؟

پادشاه مصر كه مي​گويند نامش وليد بن ريان بود (و عزيز مصر وزير او محسوب مي​شد) خواب ظاهراً پريشاني ديد، و صبحگاهان تعبيركنندگان خواب و اطرافيان خود را حاضر ساخت و چنين گفت «من در خواب ديدم كه هفت گاو لاغر به هفت گاو چاق حمله كردند و آنها را مي​خوردند، و نيز هفت خوشه سبز و هفت خوشه خشكيده را ديدم كه خشكيده​ها بر گرد سبزها پيچيدند و آنها را از ميان بردند». يوسف/43



سپس رو به آنها كرد و گفت اي جمعيت اشراف! درباره خواب من نظر دهيد اگر قادر به تعبير خواب هستيد». يوسف/43



ولي حواشي سلطان بلافاصله «اظهار داشتند كه اينها خوابهاي پريشان است و ما به تعبير اينگونه خوابهاي پريشان آشنا نيستيم»! يوسف/44



اين سخن وضع مجلس را دگرگون ساخت و همگي چشمها رابه ساقي دوختند سرانجام به او اجازده داده شد كه هر چه زودتر دنبال اين مأموريت برود و نتيجه را فوراً گزارش دهد.



ساقي به زندان به سراغ دوست قديمي خود يوسف آمد، همان دوستي كه در حق او بي​وفائي فراوان كرده بود، اما شايد مي​دانست بزرگواري يوسف مانع از آن خواهد شد كه سر گله باز كند. رو به يوسف كرد و چنين گفت «يوسف اي مرد بسيار راستگو، درباره اين خواب چه مي​گوئي كه كسي در خواب ديده است كه هفت گاو لاغر هفت گاو چاق را مي​خورند و هفت خوشه سبز و هفت خوشه خشكيده» (كه خوشه خشكيده بر خوشه سبز پيچيده و آن را نابود كرده است). من به سوي اين مردم باز گردم، باشد كه آنها از تعبير اين خواب آگاه شوند». يوسف/46



يوسف بي​آنكه هيچ قيد و شرطي قائل شود و يا پاداشي بخواهد فوراً خواب را به عاليترين صورت تعبير كرد، تعبيري گويا و خالي از هرگونه پرده پوشي، و توأم با راهنمائي و برنامه​ريزي براي آينده تاريكي كه در پيش داشتند، «او چنين گفت هفت سال پي در پي بايد با جديت زراعت كنيد، چرا كه در اين هفت سال بارندگي فراوان است، ولي آنچه را درو مي​كنيدبه صورت همان خوشه در انبارها ذخيره كنيد، جز به مقدار كم وجيره بندي كه براي خوردن نياز داريد». يوسف/47



«اما بدانيد كه بعد از اين هفت سال، هفت سال خشك و كم باران و سخت در پيش داريد كه تنها بايد از آنچه از سالهاي قبل ذخيره كرده​ايد استفاده كنيد و گرنه هلاك خواهيد شد، ولي مراقب باشيد در آن هفت سال خشك و قحطي نبايد تمام موجودي انبارها را صرف تغذيه كنيد، بلكه بايد مقدار كمي براي زراعت سال بعد كه سال خوبي خواهد بود بود نگهداري نمائيد». يوسف/48



اگر با برنامه و نقشه حساب شده اين هفت سال خشك و سخت را پشت سر بگذاريد ديگر خطري شما را تهديد نمي​كند، زيرا «بعد از آن سالي فرا مي​رسد پرباران كه مردم از اين موهبت آسماني بهره​مند مي​شوند نه تنها كار زراعت و دانه​هاي غذائي خوب مي​شود، بلكه علاوه بر آن دانه​هاي روغني و ميوه​هائي كه مردم آن را مي​فشارند و از عصاره آن استفاده​هاي مختلف مي​كنند نيز فراوان خواهد بود.» يوسف/49








قصه هاي قرآن


حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.